Zaloguj

Wycieczki

Zakopane - zielona szkoła

Categories: | Author: Aneta Jurek | Posted: 2016-06-01 | Views: 1185

W dniach 10 - 13 maja udaliśmy się na zieloną szkołę w okolice Zakopanego. Siostra Dyrektor zapewniła nam przez te dni wiele atrakcji. Był to czas relaksu i wypoczynku od obowiązków szkolnych. Zobacz galerię zdjęć

We wtorek wczesnym rankiem wyruszyliśmy w kierunku Zakopanego. Po drodze zatrzymliśmy się w  Wadowicach, gdzie zwiedziliśmy Muzeum - Dom Rodzinny Jana Pawła II oaz Bazylikę Objawienia NMP. Tam też skosztowaliśmy przepysznch wadowickich kremówek. Następnie udliśmy się do Kalwarii Zebrzydowskiej, gdzie podziwialiśmy snktuarium pasyjno - maryjne. Drugiego dnia zwiedziliśmy kaplicę Najświętszego Serca Jezusa w Jaszczurówce. Następnie podziwialiśmy panoramę Tatr z Gubałówki. Największą atrakcją tego dnia był zjazd z góry wyciągiem krzesełkowym. Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie obiektów sakralnych: kościoła Matki Boskiej Fatimskiej oraz Starego Kościoła i Starego Cmentarza na Pęksowym Brzysku. Następnie na Krupówkach zakupiliśmy pamiątki z Zakopanego. Trzeciego dnia wycieczki czekał nas spływ Dunajcem, podczas którego zachwycaliśmy się panoramą Pienin i Tatr. Podczs podróży tratwą podziwialiśmy otaczającą nas przyrodę. Mieliśmy okazję zobaczyć m.in. będącego pod ochroną bociana czarnego i czaplę szarą.Następnie zwiedziliśmy zamek w Nidzicy oraz gotycki, drewniany kościół pw. Michała Archanioła w Dębnie Podhalańskim, który jest wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO.Wieczorem piekliśmy kiełbaski przy ognisku, a potem bawiliśmy się na dyskotece "pod gołym niebem". Dzień czwarty rozpoczął się od relaksu w wodach termalnych w ośrodku "Gorący potok". Po obiedzie wyruszyliśmy w powrotną podróż. Późnym wieczorem utęsknieni za domem, zmęczeni, ale pełni pozytywnych wrażeń wróciliśmy do domu.