Zaloguj

Rok szkolny 2023/2024

Wycieczka do Trójmiasta

Categories: | Author: Katarzyna Koter-Ruda | Posted: 2024-05-21 | Views: 71

W dniach 14-16.05.2024 odbyła się nasza wycieczka do Trójmiasta i okolic. W ciągu tych 3 dni zwiedziliśmy wiele polskich zabytków i budowli. Dzięki przewodniczce Pani Marcelinie i przewodnikowi Panu Jakubowi zdobyliśmy wiele cennych informacji o nadmorskich miejscowościach. Pan Jakub oprowadzał nas po Starówce Gdańska, opowiadał o  Spichlerzu, gdzie były magazynowane zboża, widzieliśmy przepiękne kamienice, a na uliczkach znajdowały się gabloty z przepięknymi bursztynami wykorzystanymi w biżuterii. Zobacz galerię zdjęć

Spacerowaliśmy nad Motławą, widzieliśmy tam Statek o nazwie Spodek. Pan przewodnik pokazał nam Dom Schumannów, Fontannę Neptuna, Bramę Zieloną i Bazylikę Mariacką w Gdańsku, w której znajduje się Zegar Astronomiczny i wieża  z punktem widokowym. We wnętrzach Bazyliki podziwiać można Obraz Sądu Ostatecznego. Po pięknym oprowadzeniu po Gdańsku udaliśmy się autokarem do Sopotu. W Sopocie podziwialiśmy najdłuższe w Europie drewniane molo o długości 511,5 m. Podążając molem odwiedziliśmy Marine Sopot, gdzie były przycumowane jachty. Po pięknym spacerze udaliśmy się na Skwer Kuracjuszy, gdzie była przerwa. W godzinach wieczornych udaliśmy się do pensjonatu Chłapowie. W drugi dzień naszej wycieczki przejeżdżając  przez Władysławowo w kierunku Helu nasza pani przewodnik opowiedziała nam o Alei Gwiazd Słynnych Sportowców. Na Helu zwiedziliśmy Fokarium, gdzie oglądaliśmy pokaz karmienia fok. Znajdowało się tam Muzeum z wyłowionymi różnymi rzeczami z morza, a nawet z brzucha fok. Następnie poszliśmy  na sam Cypel Helski gdzie podziwialiśmy  piękne widoki. W drodze powrotnej odwiedziliśmy Rozewie, gdzie znajduje się Latarnia Morska. Po wejściu na jej sam szczyt można było zobaczyć rozległe nadmorskie krajobrazy. W ostatni dzień wycieczki pojechaliśmy do Gdyni,  tam zwiedziliśmy piękny Skwer Kościuszki, oglądaliśmy  Dar Pomorza oraz ORP Błyskawica. Korzystając z pięknej pogody popłynęliśmy w rejs statkiem Dragon.
Nasza wycieczka minęła w miłej atmosferze i przy pięknej pogodzie. W godzinach wieczornych wróciliśmy bezpiecznie do Ośrodka.

DZIĘKUJEMY serdecznie Siostrze Dyrektor, Siostrze Andrzei i opiekunom za możliwość wyjazdu i miłe wrażenia, które pozostaną z nami na długi czas.

Print Bookmark and Share

Return to previous page

yallshoot اخبار الرياضة yalla koora يلا شوت الجديد مباريات اليوم - يلاشوت  | يلا شوت الترا | شاهد نيوز - موقع شاهد نيوز الاخباري yallshoot اخبار الرياضة yalla koora يلا شوت الجديد مباريات اليوم - يلاشوت  | يلا شوت الترا | شاهد نيوز - موقع شاهد نيوز الاخباري